رفتار و رویکرد کاربران توییتر پیرامون نامزدهای احتمالی و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چگونه است؟
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی بیش از ۹۰ میلیون توییت منتشر شده در ۷ هفته ابتدای سال ۱۴۰۰ به بررسی کاربرانی که پیرامون نامزدهای احتمالی و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اقدام به نشر محتوا در این بستر کردهاند،پرداخته است.
میزان مشارکت کاربران در نشر محتوا پیرامون یک شخصیت خاص، قدرت طرفداران وی در حمایت یا مخالفت با یک جریان یا شخصیت خاص را نمایش میدهد.
میزان تولید بسیار زیاد محتوا پیرامون یک نامزد توسط کارابرنی محدود، توجه و تمرکز طیف دیگری از کاربران فقط بر روی یک نامزد و … را میتوان رفتار رباتگونه برخی کاربران دانست.
بررسی رویکرد و رفتار کاربران در کنار این میزان مشارکت، به میزان قابل توجهی این مقدار حمایت را روشن میکند.
در این مدت کاربران طرفدار جلیلی و رئیسی و همچنین مخالفان ظریف و جهانگیری در این بستر بیشتر از سایرین فعال بوده و اقدام به نشر محتوا در این موضوع کردهاند.