از آنجا که در دنیای امروز، شبکههای اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، تلگرام، منابع و سایتهای خبری همانند یک پل ارتباطی بین درون و بیرون سازمان عمل میکند، با رصد موجهای بوجود آمده در فضای مجای، بازتاب موجها و با بررسی سایتها و منابع خبری میتوان هویت و تصویر مد نظر خود را به نحو احسن در ذهن مخاطبان شکل داد. ایجاد تصویر سازمانی مناسب و متناسب با هویت برند سازمان (برندسنجی) و بررسی تصویر مدیران سازمان در افکار عمومی یکی از اهدافی است که مدیران شرکتها برای دستیابی به آن برنامهریزی میکنند. کمپینهای ایجاد شده برای یک سازمان و بررسی آن تحت عنوان کمپینسنجی، از دیگر بررسیها و عوامل تاثیرگذار برای یک سازمان است.
گزارش تصویرسازمان نشان میدهد که سازمان و نهاد مورد نظر چقدر توانسته در ذهن مخاطبان خود تصویری درست و متناسب با هویتی که دارد خلق کنند.
به کمک تصویر سازمان چشمانداز و عملکرد بخشهای مختلف، یکپارچه و همسو میشود و این بازتاب یکپارچگی در تصویر سازمان نیز خود را نشان میدهد. نقاط ضعفی که مشتریان از سازمان، مدیران و محصولات درک میکنند، کشف شده و سازمان میتواند با شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف و مشکلات خود در نهایت تصویر مناسبی از خود ارائه داده و با شناخت نقاط قوت سازمان روز به روز آن را تقویت و نقاط ضعف را برطرف سازند که این امر منجر به افزایش کیفیت ارتباط با مخاطبان خواهد شد.