بازخورد
خروج و تحویل
مطابقسازی با نیاز مشتری
پردازش و تحلیل
ورود


تصویرسازمان
تصویر سازمان مجموع تصورات شکل گرفته از عملکرد یک نهاد یا سازمان در ذهن مخاطبان در فضای مجازی است. سازمانها میتوانند با بررسی و ارزیابی دقیق شبکههای اجتماعی، تصویر خود را ترسیم کنند. گزارش تصویرسازمان نشان میدهد که سازمان و نهاد مورد نظر چقدر توانسته در ذهن مخاطبان خود تصویری درست و متناسب با هویتی که دارد خلق کنند.

تصویر شخصیت
شخصیتهای مورد توجه در سطح جامعه غالبا مورد نقد و بررسی کاربران فضای مجازی قرار میگیرد. میزان موافقت و مخالفت کاربران با فعالیتهای شخصیت مورد نظر، میزان محبوبیتاش، القاب، صِفتها و دیگر ویژگیهای آنان میتواند مورد بررسی تیم بتا قرار گرفته تا این اشخاص به شناخت و درک دقیقی از خود در افکار عمومی دست یابند. در واقع تصویر شخصیت، بررسی درک افکار عمومی از یک شخص خاص و مشهور در جامعه میباشد.

تحلیل برند
تحلیل نظرات کاربران درباره یک بِرند و محصول مشخص. در این گزارش تداعی برند برای مخاطبان، میزان رضایت یا عدم رضایت و علت اقبال یا رویگردانی مصرف کنندگان از محصول بررسی میشود.

آنالیزموج و حواشی
افزایش تولید محتوا پیرامون یک موضوع از سوی کاربران متعدد، موج یا حاشیه نامیده میشود. گزارش تحلیل موج و حواشی به مواردی مانند: چگونگی شروع، آغاز کنندگان، رهبران، رویکرد کاربران به موضوع، تعداد کاربرانی که در گسترش آن مشارکت کردهاند و روند صعود و افول موج و حاشیه میپردازد.

جریانشناسی
شناخت نظرات جریانهای متفاوت سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی(اصولگرا،اصلاح طلب، سلطنت طلبان و…) درباره موضوعی مشخص، شناسایی کاربران شاخص و تحلیل رویکرد آنها نسبت موضوع یا موضوعاتی مشخص، مضمون اصلی گزارشهای جریان شناسی سیاسی است.

کمپینسنجی
گزارش تحلیل کمپین به سنجش میزان موفقیت و تاثیرگذاری کمپینهای متفاوت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در فضای مجازی میپردازد. مواردی مانند: تعداد کاربرانی که در کمپین تولید محتوا کردهاند، میزان بازدید پستهای مرتبط با کمپین، سنجش میزان همراهی کاربران با محتوا و اهداف کمپین در این گزارشها تحلیل میشود.

افکارسنجی
ارزیابی افکار عمومی، سنجش عقاید و افکار مردم در مورد موضوع خاص و در زمانی معین است که نشان میدهد مردم به چه دلیل عقیدهی خاصی را پذیرفتهاند. اگرچه اهمیت شناخت افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست اما اینکه برای شناخت افکار عمومی ازچه روش و شیوهای استفاده شود حائز اهمیت است. گزارش افکارسنجی نشان میدهد که افراد به چه دلیلی عقیده خاصی را پذیرفتهاند و با چه شدت و قوتی از آن پشتیبانی میکنند و پیرامون آن به چه موضوعاتی پرداختهاند.

رسانهسنجی
با استفاده از گزارشهای رسانهسنجی میتوان دریافت کدام خبر و محتوا، بیشتر توجه رسانههای مجازی را به خود جلب کرده است. همچنین این گزارش نشان میدهد چه میزان خبر و محتوا در مورد موضوع مورد نظر، در هر یک از بسترهای خبری فضای مجازی و کانالهای خبری تلگرام منتشر شده است. نکته مهم در گزارشهای رسانهسنجی این است که سبب شناخت بهتر مخاطبان و رسانهها میشود.

بازتاب یک رویداد
گزارش بازتاب یک رویداد، در واقع بولتنی برای ارائهی دقیق واکنش¬ها و نظرات مخاطبان در منابع خبری و شبکههای اجتماعی میباشد. در واقع بازتاب رویداد، بازخوردی است که از سمت مخاطبان یک رویداد دریافت میشود. ارزیابی رویدادها سبب مواجهه واقعی با مسائل و موضوعاتی میشود که سبب شناخت گسترده از مخاطبان میشود. به همین دلیل بیش از آن¬چه خود رویداد اهمیت داشته باشد، بازتاب رویداد و نتایج حاصل از آن اهمیت اهمیت دارد.

بولتن فضای مجازی
بولتن یک مجله یا خبرنامه داخلی برای سازمانها و ارگانها و مدیران بوده که شامل ارائه مجموعهای از اخبار ناشی از یک اتفاق است. امروزه به دلیل حجم بالای اخبار منتشر شده، دنبال کردن خبر در مورد موضوعی خاص امری دشوار و زمانبر است. بولتنها کمک میکنند حواشی، اخبار و گزارشهای پیرامون یک اتفاق به صورت کامل و مبتنی بر یک تحلیل ساده، به آنان ارائه شود. به عبارت دیگر بولتن ابزاری برای اطلاعرسانی اخبار، گزارشها و نمودارهای مورد نیاز، به گروه مخاطبان خاص درباره یک موضوع خاص و مشخص است.

بسترشناسی
شناخت یک بستر در فضای مجازی کمک شایانی به استفاده درست کاربران از آن به خصوص برای فعالیتهای بیشتر و ارتقا کسب و کار و حتی فعالیتهای اجتماعی خواهد کرد. وضعیت کلی و آماری بسترها، شناخت و هویت کاربران، کارکردهای مفید و درست هر بستر، تحلیل تهدیدهای بسترها، بررسی رویکردهای غالب و به طور کلی بررسی دقیق یک بستر در این گزارش میگنجد.

شبکه انتشار
گاهی اوقات اتفاقاتی سازمانیافته پیرامون یک موضوع خاص در شبکههای اجتماعی مورد انتشار قرار میگیرد. شناخت و بررسی این شبکه، کمک بزرگی به مدیران، سازمانها و ارگانهای مربوطه برای عکسالعمل به موقع در برابر آن خواهد کرد. در واقع بررسی شبکه انتشار به دنبال رصد و تحلیل موج و حواشی پیرامون یک موضوع است.