اولتیماتوم کاربرانِ آبی و قرمز به ظریف
در هفته گذشته از نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ چه خبر؟
۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی حدود ۲۶/۵ میلیون پست در فضای مجازی در یک هفته گذشته با رصد و بررسی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را دارند.
۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ به طور کلی ۸/۶ میلیون پست در تلگرام، ۷/۴ میلیون پست در اینستاگرام و ۱۰/۵ میلیون توییت منتشر شده است.
در این بین ۲۲۵/۶ هزار پست در تلگرام، ۱۹۰/۱ هزار پست در اینستاگرام و ۷۵۰/۵ هزار توییت پیرامون انتخابات تولید شده است.
در مجموع سه بستر حدود ۷۹۷/۸ هزار محتوا در فضای مجازی پیرامون نامزدهای احتمالی تولید شده که بیشترین تولید محتوا در هر سه بستر همانند هفته گذشته پیرامون محمدجواد ظریف بوده است.
با اینکه تولید محتوا حول محور ظریف و حواشی انتشار فایل صوتی وی نسبت به هفته گذشته کاهش زیادی داشته است.
با این همه وی در این هفته نیز در صدر بحثهای انتخاباتی شبکههای اجتماعی بود. که کاربران در اغلب این پستها به نکوهش وی پرداختند.
این هفته مانند هفته گذشته محمود احمدی نژاد در تلگرام، محسن رضایی در توییتر و ابراهیم رئیسی در اینستاگرام بعد از ظریف در صدر تولید محتوای انتخاباتی بودهاند.
همچنین شاهد کاهش تولید محتوای اینستاگرامی پیرامون محسن رضایی هستیم. این در حالی است که رضایی در هفته گذشته جایگاه سوم تولید محتوای اینستاگرامی را پس از ظریف و رئیسی به خود اختصاص داده بود.
حمایت کاربران از سعید محمد در اینستاگرام
۱۱ اردیبهشت
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۳/۴ میلیون پست در فضای مجازی در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رصد و بررسی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را دارند.
بحثهای کاربران توییتر و تلگرام پیرامون محمدجواد ظریف ادامه دارد.
ظریف همچنان در صدر محتوای انتخاباتی توییتر و تلگرام قرار دارد.در این روز حامیان محمد در اینستاگرام فعال بودند و نام وی در صدر تولید محتوای انتخاباتی اینستاگرام قرار گرفت.
پستهای ظریف جذابترین پستها در فضای مجازی
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی حدود ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ نامزد برتر از لحاظ تولید محتوا رسید.
با بررسی ۵ نامزد برتر در ۱۱ اردیبهشت میزان بازدید پستها پیرامون هر کاندید احتمالی در تلگرام همچنین میزان لایک در توییتر و اینستاگرام مورد ارزیابی قرار گرفته است.
در این میان حواشی صوت ظریف بیشترین جذابیت را برای کاربران فضای مجازی داشته است.
حامیان محمود احمدی نژاد وی را به رتبهی دوم فضای مجازی رسانده و بیشترین لایک و بازدید را برای وی رقم زدند.
اما رتبه سوم در هر سه بستر متفاوت است. جلیلی ، محمد ، رضایی به ترتیب در توییتر ، اینستاگرام و تلگرام دارای بیشترین میزان لایک و بازدید بوده و در رتبه سوم قرار دارند.
سیل انتقادات کاربران از ظریف
۱۲ اردیبهشت
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۴ میلیون پست در فضای مجازی در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رصد و بررسی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را دارند.
با وجود اینکه در روزهای اخیر نام محمدجواد ظریف همواره در صدر تولید محتوای انتخاباتی شبکههای اجتماعی است با این حال دادههای پیرامون وی در ۱۲ اردیبهشت نسبت به روز گذشته افزایش چشمگیری دارد.
در پی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ساعات پایانی روز ۱۲ اردیبهشت و اشاره ایشان به موضوع مصاحبه محمدجواد ظریف، سیل انتقادات کاربران از ظریف با هشتگهای جدید آغاز شد و نام وی در لیست ترند توییتر فارسی قرار گرفت.
همچنین در این روز نام محسن هاشمی در جایگاه سوم تولید محتوای انتخاباتی تلگرام مشاهده میشود.
دادههای تلگرامی پیرامون هاشمی حول محور اخبار شورای شهر تهران و همچنین قرار گرفتن نام وی در لیست کاندیداهای اصلاحطلبان بوده است.
ظریف با اختلاف در صدر توجه کاربران
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی حدود ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ نامزد احتمالی پرداخته که پستهای منتشر شده پیرامون این نامزدها دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.
جواد ظریف با اختلاف بسیار زیادی در هر سه بستر پیشتاز در لایک و بازدید بوده است.
همچنین شاهد دیده شدن نام علی لاریجانی در اینستاگرام و مسعود پزشکیان در توییتر هستیم که دارای تعداد پست بالایی نبودند.
رقابت هواداران رئیسی و جلیلی در اینستاگرام | کاربران همچنان منتقد به صحبتهای ظریف
۱۳ اردیبهشت
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۳/۹ میلیون پست در فضای مجازی در ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رصد و بررسی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را دارند.
نام محمدجواد ظریف همچنان در صدر تولید محتوای انتخاباتی شبکههای اجتماعی است.
رضایی در توییتر، احمدینژاد در تلگرام و رئیسی در اینستاگرام هر سه پس از ظریف در صدر هستند.
نام ظریف در صدر لیست پیشنهادی اصلاحطلبان وجود دارد. با وجود اینکه وی به طور رسمی اعلام کاندیداتوری نکرده است به نظر میرسد تا زمان اعلام تصمیم نهایی ظریف، حواشی پیرامون وی ادامه داشته باشد.
انتقادات از ظریف همچنان ادامه دارد
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ نامزد احتمالی پرداخته که پستهای منتشر شده پیرامون این نامزدها دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.
جواد ظریف با اختلاف بسیار زیاد، در هر سه بستر پیشتاز در لایک و بازدید بوده است. رئیسی در اینستاگرام و تلگرام بیشترین لایک و بازدید و رضایی در توییتر دارای بیشترین لایک بوده است.
ظریف با حواشی جدید در صدر
۱۴ اردیبهشت
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۳/۵ میلیون پست در فضای مجازی در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رصد و بررسی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را دارند.
نام محمدجواد ظریف همچنان در صدر تولید محتوای انتخاباتی شبکههای اجتماعی است. ۱۳ اردیبهشت همزمان با شب قدر، کاربران از شعرخوانی یک مداح که در شبکههای اجتماعی منتشر شد برداشت سیاسی کردند. شائبهی انتقاد و حتی توهین به ظریف از این شعرخوانی مطرح شد. کاربران در ۱۴ اردیبهشت واکنشهای متفاوتی در حمایت یا انتقاد از این موضوع داشتند. این اتفاق سبب شد نام ظریف با حواشی جدید همراه شود.
رضایی در توییتر، قالیباف در تلگرام و رئیسی در اینستاگرام هر سه پس از ظریف در صدر هستند.
توجه بیشتر کاربران به احمدینژاد
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ نامزد احتمالی پرداخته که پستهای منتشر شده پیرامون این نامزدها دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.
افزایش توجه کاربران به احمدی نژاد در اینستاگرام و تلگرام وی را به رتبه دوم لایک و بازدید در این دو بستر کشاند. همچنین شاهد افزایش توجه کاربران به سعید محمد در توییتر و اینستاگرام و قالیباف در تلگرام و شاهد کاهش توجهات نسبت به رئیسی هستیم.
صعود رستم قاسمی | حضور قاضی زاده و عارف در میان ده نامزد برتر
۱۵ اردیبهشت
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۳/۷ میلیون پست در فضای مجازی در ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رصد و بررسی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را دارند.
شاهد حضور «رستم قاسمی» ، «عارف» و «امیرحسین قاضیزاده» در جمع ۱۰ نامزد برتر و افزایش تعداد پستها پیرامون «نیکزاد» در اینستاگرام هستیم.
افزایش توجه کاربران به «محمد» ، «قالیباف» و «رئیسی»
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ نامزد احتمالی پرداخته که پستهای منتشر شده پیرامون این نامزدها دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ کاربران بعد از ظریف توجه بیشتری به سعیدمحمد ، قالیباف و رئیسی به ترتیب در توییتر، اینستاگرام و تلگرام داشتهاند. همچنین شاهد حضور لاریجانی در بین ۵ نامزد مورد توجه در اینستاگرام هستیم.
اینستاگرام انتخاباتیتر از همیشه
۱۶ اردیبهشت
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۳/۹ میلیون پست در فضای مجازی در ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رصد و بررسی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را دارند.
۱۶ اردیبهشت دیدار انتخاباتی رستم قاسمی ، سعید محمد و محسن رضایی ، باعث افزایش تولید محتوا پیرامون این سه کاندید احتمالی شد.
«رئیسی» در صدر توجه کاربران اینستاگرام و تلگرام
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ نامزد احتمالی پرداخته که پستهای منتشر شده پیرامون این نامزدها دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ رئیسی صدرنشین توجه کاربران در اینستاگرام و تلگرام شد. همچنین شاهد افزایش بازدید رستم قاسمی در تلگرام هستیم.
تنور داغ تولید محتوای انتخاباتی کاندیداها
۱۷ اردیبهشت
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۴/۱ میلیون پست در فضای مجازی در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رصد و بررسی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را دارند.
رضایی و محمد با اختلاف کمی به ترتیب بعد از ظریف در جایگاه دوم و سوم توییتر ؛ احمدینژاد در رتبه دوم تلگرام و رئیسی و محمد در رتبه دوم و سوم اینستاگرام قرار دارند.
رقابت تنگاتنگ رئیسی ، محمد ، احمدینژاد و رضایی در تولید محتوای انتخاباتی در ۱۷ اردیبهشت ماه جالب توجه است.
محمد در توییتر ، رییسی در اینستاگرام جایگزین ظریف شدند
مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ نامزد احتمالی پرداخته که پستهای منتشر شده پیرامون این نامزدها دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ سعید محمد مورد توجهترین کاندید توییتر شد. در این بین شاهد افزایش بازدید محمود احمدی نژاد دربستر تلگرام هستیم.
شما می توانید متن منتشر شده در خبرگزاری دانشجو در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ را در اینجا بخوانید.