شتاب بالای جست و جوی عبدالناصر همتی در هفته اول تبلیغات آیا همتی توانایی حفظ این روند صعودی را دارد؟

 بر اساس پژوهش‌های مختلف داخلی و بین‌المللی میزان جستجوی نام نامزدها در گوگل همبستگی بالایی با نتایج داشته است. بر این اساس مرکز پژوهشی بتا به تحلیل و بررسی این آمار پرداخته است.

تحلیل داده جستجوی کاربران در بازه زمانی آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نشان می‌دهد روحانی با وجود کم بودن سرچ نسبت به قالیباف به مدد سرعت رشد بالا در ایام تبلیغات موفق به جلب آرا شده است.

امسال با وجود برتری ابراهیم رئیسی، سرعت رشد سرچ همتی بیشتر از اوست.

نقش سپیده شبستری، همسر همتی، در بالا رفتن توجه افکارعمومی بسیار قابل توجه بوده است. این در حالی است که بحث انصراف رئیسی به نفع سعیدجلیلی از جستجوهای اصلی مردم درباره رئیسی است.

کاهش فاصله عبدالناصر همتی با رئیسی لزوماً به معنی شانس وی برای پیروزی در انتخابات نیست اما سرعت افزایش جستجو درباره او نشان می‌دهد افرادی که از الآن پیروز انتخابات را پیش‌بینی می‌کنند باید کمی دست به عصاتر پیش بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *