رویکرد شبکه های اجتماعی به نامزدهای ریاست جمهوری بعد از تایید صلاحیت ها

مرکز پژوهشی بتا با  داده کاوی بیش از ۲۳میلیون توییت، ۲۱میلیون پست تلگرام و ۱۱میلیون پست اینستاگرام در بازه چند روز گذشته به بررسی رویکرد کاربران نسبت به ۷نامزد تایید شده برای انتخابات ۱۴۰۰ پرداخته است.

بیشترین ضریب نفوذ از دیدگاه کاربران متعلق به ابراهیم رئیسی بوده و بعد از آن سعید جلیلی با نمره حدود ۵ در رده دوم این نمودار قرار گرفته است.

میزان محبوبیت(محور سبز سمت راست) یا عدم محبوبیت( محور قرمز سمت چپ) بر اساس داده های کاربران و متد افکار سنجی و پیش ینی انتخابات انجام شده است. از این رو سعید جلیلی بیشترین محبوبیت را داشته و بعد از آن ابراهیم رئیسی در رده بعدی قرار می‌گیرد.

در حقیقت وضعیت رویکرد کاربران به شخصیت ها حاصل هر دو مولفه ضریب نفوذ و رویکرد کاربران می باشد. و برتر بودن در یکی از آن ها نشانه برتری و رویکرد مثبت کاربران نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *