۶۴درصد این کسبوکارها را بانوان تشکیل میدهند.
طبق آماری که پیشتر اعلام کردیم تعداد زیادی از صفحات اینستاگرام، به فعالیتهای تجاری اختصاص دارند که عمدتا متعلق به کسب وکارهای خانگی، بومی و غیررسمی هستند. فضای این بستر اجتماعی به تدریج به سمت یک بازارگاه بزرگ برای کسبوکارهای خرد و خانگی رفته بهطوریکه ارتزاق تعداد زیادی از خانوارها حالا به وجود اینستاگرام گره خورده است.
بررسیهای مرکز پژوهشی بتا نشان میدهد که هرکدام از این صفحات، منبع درآمد ماهانه بیش از دونفر میباشد.
آنچه مشخص است فضای پیش روی اینستاگرام نه فقط بهعنوان یک شبکه سرگرمکننده و تفریحی، بلکه بهعنوان بستری برای انجام فعالیتهای تجاری کوچک اما در سطح بینالمللی مطرح است. به خصوص که بر اساس آمار مرکز پژوهشی بتا:
– ۶۴درصد این کسبوکارها را بانوان تشکیل دادهاند.
– ۷۱درصد کالاهای مورد مبادله تولید ایران بوده است.
– ۱۰درصد تولیدات، صنایع دستی و تولیدات بومی کشورمان میباشد.
– تنها ۱۹درصد صفحات مجازی دارای فروش حضوری (مغازه و فروشگاه) هستند.