کاربران در فضای مجازی بدون هیچگونه خودسانسوری به اظهار نظر پیرامون هر موضوعی میپردازند. بنابراین با بررسی سازمانهای مورد توجه و پرتکرار شبکههای اجتماعی میتوان مجموع تصورات شکل گرفته از عملکرد یک نهاد یا سازمان در ذهن مخاطبان در فضای مجازی به دست آورد.
مرکز پژوهشی بتا با بررسی بیش از یک میلیارد پست در اینستاگرام و ۸۰۰میلیون توییت که توسط کاربران فارسی زبان در یکسال گذشته منتشر شده، ۱۰ سازمانهای مورد توجه کاربرانِ فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ را استخراج کرده است.
صدا و سیما در توییتر و سازمان بورس و اوراق بهادار در بستر اینستاگرام پرتکرارترین نام در میان سایر سازمانها بوده است.