افزایش قابل توجه داده‌های انتخاباتی / در هفته گذشته از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ چه خبر؟

افزایش قابل توجه داده‌های انتخاباتی

در هفته گذشته از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ چه خبر؟

 

۱ تا ۷ خرداد

 

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی حدود ۸۴ میلیون پست در فضای مجازی در یک هفته گذشته به رصد و بررسی تولید محتوا پیرامون داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ پرداخته است.

در این هفته به دلیل اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده تولید محتوا پیرامون انتخابات و نامزدها افزایش داشته است.

این هفته  ابراهیم رئیسی و سعید جلیلی دو نامزد بحث برانگیز در شبکه‌های اجتماعی بودند که به ترتیب در جایگاه اول و دوم تولید محتوای تلگرام، اینستاگرام و توییتر قرار گرفتند.

به طور کلی داده‌ی پیرامون رئیسی بسیار بیشتر از سایر کاندیداها بوده و وی با اختلاف بسیار زیادی از سایر نامزدها در جایگاه اول شبکه‌های اجتماعی قرار دارد.

فعالیت حامیان رضایی بیشتر در بستر توییتر انجام می‌شود. به همین دلیل نام وی در جایگاه سوم بیشترین تولید محتوای توییتر قرار گرفته است.

 

در هفته گذشته پست‌های کدام نامزدها بیشتر مورد توجه کابران قرار گرفته است؟

۱ تا ۷ خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ به بررسی لایک و بازدید آنان در ۱تا۷ خرداد پرداخته است.

رئیسی که بیشترین تولید محتوا در هر سه بستر پیرامون وی بوده، بیشترین لایک را هم از کاربران دریافت کرده است.

سایر کاندیداها نیز نسبت به میزان محتوایی که پیرامون آن‌ها  منتشر شده است توانسته‌اند درشبکه‌های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار گیرند.

رضایی که تولید محتوا پیرامون وی بیشتر در توییتر انجام می شود لایک بیشتری در این بستر نسبت به برخی رقبای خود دریافت کرده و در جایگاه سوم قرار دارد.

 

 

«رئیسی» ، «لاریجانی» و «محمد» ، به ترتیب دارای بیشترین محتوا در اینستاگرام؛ تلگرام و توییتر

۱ خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی  ۹/۱ میلیون پست در فضای مجازی در  ۱ خرداد ۱۴۰۰ با رصد و بررسی پست‌های شبکه‌های اجتماعی پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین میزان داده شبکه‌های اجتماعی را دارند.

۱ خرداد فعالیت تولید محتوا پیرامون انتخابات و داوطلبان در حال افزایش است..

رئیسی و لاریجانی در اینستاگرام و تلگرام در صدر هستند.

در بستر توییتر محمد در جایگاه اول و احمدی‌نژاد در جایگاه دوم قرار دارد. دلیل افزایش محتوا پیرامون احمدی‌نژاد انتشار مصاحبه اقتصادی وی در فضای مچازی و بحث پیرامون نظرات وی در این بستر است.

 

۱ خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ داوطلبی پرداخته که پست‌های منتشر شده پیرامون این داوطلبان دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.

۱خرداد میزان لایک و بازدید محتوا پیرامون لاریجانی در توییتر و تلگرام بیش از سایر داوطلبان بوده است. این در حالیست که تولید محتوای پیامون وی در توییتر کمتر از محمد و احمدی‌نژاد است.

با و جود اینکه میزان محتوای توییتری پیرامون احمدی‌نژاد در اینستاگرام کمتر از رئیسی و جلیلی است اما میزان لایک پست‌های اینستاگرامی پیرامون وی زیاد بوده و نام وی در جایگاه دوم این بستر قرار گرفته است.

جدال بین «رئیسی» ، «لاریجانی» و صعود آرام «رستم قاسمی» در فضای مجازی

 

۲ خرداد

 

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی  ۷/۳ میلیون پست در فضای مجازی در  ۲ خرداد ۱۴۰۰ با رصد و بررسی پست‌های شبکه‌های اجتماعی پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین میزان داده شبکه‌های اجتماعی را دارند.

۲ خرداد لاریجانی در صدر توییتر و تلگرام و رئیسی در صدر محتوای انتخاباتی اینستاگرام قرار دارد.

در این روز داده‌های پیرامون رئیسی در تلگرام و توییتر نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است.

تولید محتوا پیرامون احمدی‌نژاد در توییتر و تلگرام افزایش یافته است. بیشتر این محتوا پیرامون حضور وی در کلاب‌هاوس در ۱ خرداد بوده است.

رستم قاسمی و قاضی‌زاده در جمع ۵ نامزد پر بازدید تلگرام

۲ خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ داوطلبی پرداخته که پست‌های منتشر شده پیرامون این داوطلبان دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.

 ۱خرداد میزان بازدید محتوا پیرامون لاریجانی در تلگرام بیش از سایر داوطلبان بوده است.

با و جود اینکه میزان محتوای توییتری پیرامون احمدی‌نژاد کمتر از لاریجانی است اما میزان لایک بیشتری دریافت کرده و در صدر این بستر قرار گرفته است.

در اینستاگرام رئیسی بیشترین لایک را دریافت کرده همانطور که بیشترین میزان تولید محتوا متعلق به وی بوده است.

همچنین رستم قاسمی و امیرحسین قاضی‌زاده در جمع ۵ نامزد پر بازدید تلگرام قرار گرفتند.

افزایش تولیدمحتوا پیرامون عبدالناصر همتی

 

۳ خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی  ۱۶ میلیون پست در فضای مجازی در  ۳ خرداد ۱۴۰۰ با رصد و بررسی پست‌های شبکه‌های اجتماعی پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین میزان داده شبکه‌های اجتماعی را دارند.

۳ خرداد محمد بار دیگر در صدر محتوای انتخاباتی توییتر قرار گرفت.

در این روز داده‌های پیرامون رئیسی در تلگرام افزایش یافته و  وی در صدر محتوای انتخاباتی این بستر قرار گرفت. همچنین مانند روز گذشته در اینستاگرام نیز جایگاه اول متعلق به رئیسی است.

تولید محتوا پیرامون همتی نیز در تلگرام افزایش یافته و وی در جایگاه چهارم این بستر قرار دارد.

 

پست‌های کدام نامزدها بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است؟

۳ خرداد

 

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ داوطلبی پرداخته که پست‌های منتشر شده پیرامون این داوطلبان دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.

۱خرداد رئیسی که بیشترین تولید محتوا انتخاباتی در تلگرام و اینستاگرام پیرامون وی بوده در صدر لایک اینستاگرام و بازدید تلگرام قرار دارد.

محمد که بیشترین محتوای انتخاباتی توییتر را داشته است میزان لایک بیشتری نسبت به سایر داوطلبان دریافت کرده و در صدر این بستر قرار گرفته است.

در این روز نام همتی نیز در بین ۵ داوطلب مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام دیده می‌شود.

موج جدید در شبکه‌های اجتماعی همزمان با انتشار نام نامزدهای تایید صلاحیت شده

۴ خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی  ۱۷/۸ میلیون پست در فضای مجازی در  ۴ خرداد ۱۴۰۰ با رصد و بررسی پست‌های شبکه‌های اجتماعی پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ به ۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پرداخته است.

۴ خرداد از روزهای چالش برانگیز انتخابات ۱۴۰۰ بود. از ساعات اولیه این روز اخبار غیررسمی پیرامون لیست افراد تایید صلاحیت شده در شبکه‌های مجازی منتشر شد. این موضوع و در نهایت انتشار لیست افراد تایید صلاحیت شده، میزان داده انتخاباتی را افزایش داد.

در این روز داده‌های پیرامون رئیسی در هر سه بستر افزایش یافت و نام وی در صدر محتوای انتخاباتی هر سه بستر قرار گرفت.

همچنین با انتشار نام افراد تایید صلاحیت شده،  تولید محتوا پیرامون برخی نامزدها که پیش از این داده کمتری از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد افزایش یافته است.

لایک و بازیدهای میلیونی کاربران در فضای مجازی

۴ خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ داوطلبی پرداخته که پست‌های منتشر شده پیرامون این داوطلبان دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.

۴ خرداد رئیسی که بیشترین تولید محتوا انتخاباتی در هر سه بستر تلگرام و اینستاگرام و توییتر پیرامون وی بوده در صدر لایک اینستاگرام و توییتر و بازدید تلگرام قرار دارد.

با وجود اینکه رضایی محتوای انتخاباتی کمتری از جلیلی در تلگرام داشته است اما میزان بازدید بیشتری دریافت کرده است. این موضوع نشان می‌دهد محتوای تلگرامی رضایی در کانال‌های پرمخاطب‌تری منتشر شده است.

رئیسی پیشتاز در شبکه های اجتماعی

۵ خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی  ۱۰/۸ میلیون پست در فضای مجازی در ۵ خرداد ۱۴۰۰ با رصد و بررسی پست‌های شبکه‌های اجتماعی پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین میزان داده شبکه‌های اجتماعی را دارند.

۵ خرداد با شروع تبلیغات جدی تر انتخابات، تولید محتوای انتخاباتی شبکه های اجتماعی نیز حول ۷ نامزد تایید صلاحیت شده بود.

در این روز مانند روز گذشته داده‌های پیرامون رئیسی در هر سه بستر افزایش یافت و نام وی در صدر محتوای انتخاباتی هر سه بستر قرار گرفت. میزان تولید محتوا پیرامون رئیسی به میزان قابل توجهی بیشتر از سایر نامزدهاست.

بیشترین داده انتخاباتی در اینستاگرام و توییتر پس از رئیسی به جلیلی اختصاص دارد و وی در در جایگاه دوم این دو بستر قرار دارد.

همتی پس از جلیلی در جایگاه دوم تلگرام قرار دارد.

 ۵خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ داوطلبی پرداخته که پست‌های منتشر شده پیرامون این داوطلبان دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.

۵ خرداد رئیسی با اختلاف زیادی از سایر نامزدها در صدر لایک اینستاگرام و توییتر و بازدید تلگرام قرار دارد.

جلیلی در توییتر و اینستاگررام در جایگاه دوم قرار دارد. اما به دیلی تولید محتوای کمتر در تلگرام بازدید کمتری نیز داشته است.

رئیسی همچنان در صدر، جلیلی و همتی در رتبه های بعدی

۶ خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی  ۱۰/۶ میلیون پست در فضای مجازی در  ۶ خرداد ۱۴۰۰ با رصد و بررسی پست‌های شبکه‌های اجتماعی پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین میزان داده شبکه‌های اجتماعی را دارند.

۶ خرداد مانند روز گذشته داده‌های پیرامون رئیسی در هر سه بستر بیش از سایر نامزدها بوده است و نام وی در صدر محتوای انتخاباتی هر سه بستر قرار گرفته است.

بیشترین داده انتخاباتی در اینستاگرام و توییتر پس از رئیسی به جلیلی اختصاص دارد و همتی  نیز در جایگاه دوم تلگرام قرار دارد.تولید محتوا پیرامون رضایی در توییتر و اینستاگرام افزایش یافته است.

۶ خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ به ۵ داوطلبی پرداخته که پست‌های منتشر شده پیرامون این داوطلبان دارای بیشترین بازدید در تلگرام و بیشترین تعداد لایک در توییتر و اینستاگرام هستنند.

۶ خرداد رئیسی که همچنان بیشترین تولید محتوا انتخاباتی در هر سه بستر تلگرام و اینستاگرام و توییتر پیرامون وی بوده در صدر لایک اینستاگرام و توییتر و بازدید تلگرام قرار دارد.

جلیلی پس از رئیسی بیشترین لایک توییتر و اینستاگرام را دریافت کرده است.

همتی نیز بیشترین بازدید تلگرام را پس از رئیسی به خود اختصاص داده است.

رشد ملایم نقش شبکه‌های اجتماعی در انتخابات

۷ خرداد

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی  ۱۰/۵ میلیون پست در فضای مجازی در ۷ خرداد ۱۴۰۰ با رصد و بررسی پست‌های شبکه‌های اجتماعی پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ به نامزدهای این دوره از انتخابات پرداخته است.

۷ خرداد افزایش شایعات و حواشی پیرامون نامزدهای انتخابات در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافت.

 رئیسی در صدر محتوای انتخاباتی هر سه بستر قرار گرفت. میزان تولید محتوا پیرامون رئیسی به میزان قابل توجهی بیشتر از سایر نامزدهاست.

بیشترین داده انتخاباتی در اینستاگرام پس از رئیسی به جلیلی اختصاص دارد و وی در جایگاه دوم این دو بستر قرار دارد.

زاکانی پس از رئیسی در جایگاه دوم تلگرام قرار دارد.

با افزایش تولید محتوا پیرامون رضایی در توییتر وی در جایگاه دوم این بستر قرار گرفت.

 مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ به بررسی لایک و بازدید آنان پرداخته است.

۷ خرداد 

رئیسی در صدر لایک اینستاگرام و بازدید تلگرام قرار دارد.

رضایی بیشترین لایک توییتر را دریافت کرده است. این درحالی است که میزان تولید محتوای پیرامون او در این بستر کمتر از رئیسی بود است.

زاکانی نیز بیشترین بازدید تلگرام را پس از رئیسی به خود اختصاص داده است.

 

 

شما می توانید متن منتشر شده در خبرگزاری دانشجو در تاریخ ۰۸خرداد ۱۴۰۰ را در اینجا بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *